Wednesday, October 8, 2008

raya..raya..raya..



..raya..RAYA..raya..
Seminggu sebelom raya aku memang dah berhajat nak tebang pokok buluh abah dekat belakang rumah tur..buat lomang?? Bukan lah..nak buat batang pelita..muahahha..Kebetulan cik mamat pon nak balik dari UUM khamis tur..Mmg dah plan baik punya lah ngan dia..he3
Kebetulan pulak khamis balik kerja tu dpt berita kurang baik..mak ulong xcident..mak ajak pg Klang tengok..balik2 kerja x mandi terus pergi sana..ambik ucu dulu..sampai sana sharp time berbuka..Malam kul12 baru sampai umah..Sebelom tido pasang niat esok malas nak keje..amek cuti awal sehari lah..Patotnya cuti start 29hb (isnin)..he3
Ptg sabtu baru lah start agenda menebang pokok buluh abah tur..Ingatkan nak buat sorok2..Tapi tekantoi pulak ngan abah..
Abah : "Ko nak buat aper tu nengs??"
Nengs : "Alarrrr..nak minta sikit buluh abah ni ha buat batang pelita.."
Abah : "Ko suruh jer budak2 indon tur cari kayu dekat kebun..buluh tu untuk hiasan"
mmmmm..terbantut nafsu aku nak melaksanakan impian melapah pokok2 buluh abah ni..haha.. At da same time dalam hati bersyukur gila ah.. Atleast x der aku penat2 nak kuarkan peluh buat benda ni kan..hehe..
Dan kegumbiraan yang aku dapat petang tu teramatlah memuaskan.. "Abg Sus" sedang melaksanakan kerja2 yang sepatotnya aku laksanakan sendiri..hehe..


Dan misi seterusnya dilaksanakan oleh sepupu2 kecikku..he3
Siap tolak kete sorong lagi ko..hehe..almaklumlar pasang pelita sepanjang jalankan.. Kepada sesiapa yang tahu jalan ke rumah aku tur..dorang faham lah..hehe..

Dan akhirnya pada malam itu.. aku dengan gembiranya merasmikan malam 7leko.. "walaupun aku tau malam 7leko dah start 2 hari sebelum nyer..ngehngehngeh.."


Dan ini lah hasilnya.......




~ SEKIAN ~


2 comments:

Unknown said...

napa gegambar yang di tepek disini nampak tak nampak cung? buh medium size la neng...
sian paman sus nampak makin katik plak dalam gammbar tuh. rindunya rasa nak beraya di kampung...huwaaaaaaaa!!! takpe, tahun depan MHI pulak menolong paman sus!

neng's said...

tahun depan tema purple yer..
get ready jer lah..mana tau ada rezeki husband nak raya selangor pulak..he3