Monday, March 2, 2009

pagi yg spOiled

pagi td punya la semangat aku neh bangon awal. Sebab nya arini bdk umah pon sume kelas pagi. Untuk mengelakkan ketrafickan toilet la aku bangun awal. Tapi tak gak awal sbb aku buka je pintu bilik, membe bilik sebelah dah dok depan pintu tandas.ha3. it's ok.u first la Kalai.(my indian housemate). kul8.15 aku turun umah.pi kat kete sekali tengok tayar belakang tade angin.bukan takat kempis tapi langsung leper.aduhhhhhhhh!!!!!!!! DAmn!
Naik la balik aku ke rumah, buka pintu terus masok bilik Kalai. "I nak tumpang u gi unisel. kete I tayar bocor".pokpekpokpekpokpek.... udahnya aku punch kul 8.40. 10minit lewat la ni.adoi.benci.
Sampai opis terus call sesapa yg patut la utk minta tlg tukarkan tayar. Atrash dengan rela hati nak membantu. But baru tadi aku tau dia excident.kaki dah luka.uwaaaaaaaa. Paan suh je pi kedai tayar amek org kedai tu pi umah.ala bukan tak nak ikot idea dia.tapi pepaham la tauke2 kedai kalo nampak pompuan mesti dia charge lebey punya.maleh laaaa.kalo kat BJ kena bayar RM2, kat sini mesti double/triple pay.benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
Now tinggal 1 jam je lagi nak balik. Tapi dah mendung. Dah ada bunyi guruh2 pun. Nampak gaya kalau hujan mmg tade harapan la boleh betulkan arini.tersadai la kete aku tu kat umah. Balik ni naik bus la.uwaaaaa..ujan lagi.laptop lagi.beg lagi.nasib baik tak pakai hill.
Today mmg tersangat mencabar hati dan perasaan. Nak nangis pun ada. Geram ada. Sumer ada lah!!!! Tape2.try the best. Susah2 dahulu. Senang2 kemudian.yeayyy!!

4 comments:

Unknown said...

sabaq. untung kete di rumah. belom lg melatopps tgh jalan...
untung lagi kereta...
kalo moto...? laaagi haruu...
lagi ramaaai pakwe nak tolong! tolong menyemak.

Anonymous said...

idea paan tu bernas kot.. tokey kalo da nampak pompan.. die kase murah le.. lg2 yg.. cute(?) mcm ko.. hahaha.. sebab kat ijok.. ade 1 kedai servis kete ni, awek aku asek dpt murah je.. member2 lain pon dpt murah gak.. ha.. ko gedik2 sket dpt le.. pe salahnye kembali ke bentok asal ko selame 30 menet.. gahahhaha..

sabrina.h said...

sabar2...kak sab pun br je tayar pancit..nsb baik lar husband ada blh tlg tukar...tp RM lar melayang yang yang..br je lps repair signal,esk nye kena tkr tayar...RM100 jugak lar hbs repair keta jer..haishhhhhh dugaan sungguh lps dpt gaji,tau2 je gaji da msk..time tue lar dia nk rosak lar,meletop lar....

neng's said...

AlOng,kalo motor lagi la haru.kuikuikui.

Azrul:aku rasa betOl la kata kO.smlm aku pi be4 kwn pompuan.tukar tayar 2nd hand charge rm25 je. kedai 1st memula aku pi sorang charge buka tayar je rm25.blOm lagi charge lain2.sengal.huahua.

Kak Sab: bersyukur la kena time gaji.kalO tgh bulan tak ke haruu dibuatnye!