Wednesday, January 21, 2009

pantun hari ini

"membalas najis dgn najis itu dendam,
membalas intan dgn intan itu biasa,
membalas intan dgn najis itu zalim,
membalas najis dgn intan itu mulia.."

semalam aku dpt kabar kurang enak daripada seorang kawan.
..tentang seseorang..
tapi aku malas nak cerita la. tak elok memperbesarkan hal yg sekecil zarah.
Jika sesiapa rasa aku telah mengecilkan hati korang, makanya aku ingin meminta ampun dari hujung anak rambut ke hujung jari tangan dan kaki.
mungkin bagi aku itu adalah luahan hati aku yg jujur
walhal bg kamu cerita itu mengusik hati,perasaan dan jiwa seseorang
maafkan aku.
semuanya terjadi tanpa disedari

"aku kentalkan hati,
agar aku terus gerakkan kaki,
bekerja setiap hari,
agar berjaya dikemudian nanti.."

hari ini aku telah sedar..membuka mata dan juga minda..
perbezaan sewaktu belajar dan juga bekerja
tidak perlu memikirkan hal lain kecuali tugas sendiri
biarkan lah apa yg terjadi antara mereka
aku tidak akan peduli lagi.
Dulunya aku cuma tahu mengadap buku dan juga kawan
Tetapi kini aku harus menyiapkan semua arahan tugas kerja yg bos berikan.
Maka hari ini,
aku akan membuka lembaran baru
walaupun tak dpt diari unisel yg cantek itu.hahahahaha..
aku masih ada diari etiqa 2009 pemberian nani.
Thanks nani.kO mcm tau je aku perlukan diari untuk menconteng.
hahahahahahahahaha.

Untuk diriku..Semoga terus sukses...

3 comments:

Anonymous said...

aku x maafkan ko.. peduli ape aku.. PAKAI GELANG PEMBERIAN KU!! ngahahaha..

neng's said...

maleh layan!!
blablablabla..
mak nenek.
xD

Anonymous said...

aku mak nenek.. nanti ko.. nanti...